torsdag 27 maj 2010

Kvällsnöje i Flemingsberg

I Stockholmstrakten finns det 150 dokumenterade klätterklippor med sammanlagt 2582 klätterleder i alla tänkbara svårighetsgrader. Jag hade bestämt möte med Mathias vid den lilla klippan invid Flemingsberg. De flesta klippor ligger naturskönt, dock inte denna. Den stora fördelen att det är lätt att ta sig dit utan att behöva kliva omkring i skogen för länge.



Hade klippan legat lite vackrare så hade det varit en pärla. Fantastisk fast granit med några fina linjer. Bland annat en naturligt säkrad spricka i graden 5c. Här mötte jag upp Mathias vid sjutiden på kvällen för lite nöjesklättring.



Mathias var lika bra som jag var usel denna kväll. Här leder han stabilt leden "Dag efter dag"



Samma led ramlade jag av något senare...
Trevlig klätterkväll även om jag tyckte lederna var väl hårda för sin gradering.

1 kommentar: