söndag 21 mars 2010

Cecilia tvättar smutsig byk både på jobbet och hemma!



I lördags deltog Cecilia i en paneldiskussion tillsammans med bl a Leif Pagrotsky. Lars Leijonborg mfl. De som bjöd in till diskussion var Föreningen Grävande journalister och inbjudna var poliker, pressekreterare och just journalister.
Ämnet var ”Vem har makten över morgonsoffan?”



Frågan som avhandlades var om det är politikerna eller medierna som skall styra debatten.
T ex en minister som arbetar med arbetsmarknadsfrågor och som vägrar debattera med en arbetslös därför att ministern vet att den diskussionen inte går att vinna. Nu är jag ju partisk men förutom det så tycker jag att Cecilia var toppen och ingen är mindre förvånad över det än jag.



"Vann du mamma?" Frågade Leo när hon kom hem. Och det tycker jag att hon gjorde. Två saker kunde jag konstatera förutom att Cecilia var bäst. Hon är snygg och hon är längre än Leif Pagrotsky.

Exakt samtidigt som denna debatt pågick om vem som bestämmer över morgonsoffan hände det helt andra saker i hemmasoffan i söderförorten.



Leo spelar Nintendo DS, Felicia har tuppat av och Axl identifierar sig med Sune.

När Cecilia sedan kommer hem och bytt kläder så är hon som vilken mamma som helst.


Så här såg det ut en timme efter debatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar