fredag 3 juni 2011

Unga mammor med ungar

Det var öppet hus på Leo och Felicias skola. Jag cyklade ner och tänkte att jag börjar med Leo och sedan går han och jag tillsammans upp till Flisan. Så blev det inte. Felicia fick syn på mig på skolgården och med tårar i ögonen skrek hon allt vad orkade - PAAAAPPA!.
Det var bara och hämta henne och för säkerhets skull så hakade hennes kompis Cecilia på också. Leo var nöjd med att vi var så många som kom. Vi drack saft, kollade i Leos pärmar på vad han gjort under året. Därefter gick vi upp till Felicia och Cecilias förskola , drack saft och kollade vad de hade haft för sig. Jag hade tagit med mig Festis och galiamelon. När Cecilias pappa kom så gick vi tillsammans upp på Kanonberget och fikade. Runt omkring oss smög kapten Rödskägg till tjejernas förtjusning.
Leo är bra och underhållande med tjejerna.
Hemma hos oss så började de traditionella barnlekarna och om det här inte är genetiskt så vet jag inte vad. Felicia har aldrig sprungit runt och skrikit Pang! Men det har både Axl och Leo gjort i väldigt tidig ålder och det har inte något med miljön att göra. Jag tänker inte ge mig in i någon diskussion om könsmönster och jag är inte tillräckligt påläst för att kunna avgöra vad som är vad men märkligt är det.

Två unga mammor med sina ungar


Både hade direkt åkt dit för barnmisshandel om det varit i det verkliga livet



Speciellt när man krockar ungarnas huvuden med varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar