lördag 30 april 2011

Ett mycket blött fredagsnöje!


200 meter benspark med dyna följs upp med
50 meter benspark utan dyna.

Så här har jag tillbringat fredagkvällarna efter nyår. Jag har gått eller går på en crawlkurs. Det har varit hur jobbigt och hur roligt som helst. Jag och Stefan (Alexanders pappa) har kört på. Nu tyckte jag väl innan att jag kunde crawla men se det kunde jag inte. Faktum var att jag inte ens kunde simma vanligt bröstsim enligt Eva vår instruktör. Det har varit mycket jobbigare än jag kunde ana ändå brukar jag berömma mig själva med att vara i hyfsad form med hyfsad kondition. Men de räckte inte till här.
När jag någon gång stannade til någon meter innan bassängkanten så kom Eva fram till mig och sa "Skärpning Jörgen. Här går vi hela vägen in i kaklet".
Ni förstår pressen. Vi fick börja från början med en röd simdyna. Prova själva att bara sparka er fram 200 meter som uppvärmning. Efter det följde det ena svåra och jobbiga momentet efter det andra. Sista tio minuterna brukar vi crawla men då är vi så slut att vi knappt orkar.

Att simma och andas i tretakt tog ett tag att få in. Jag räknar
fortfarande, ett, två och tre andas, ett, två och tre...

En fördel är att både jag och Stefan har kunnat ta med oss våra killar, Leo och Alexander, som har haft hur kul som helst medan vi kämpat på. Kurs och kurs, ibland känns det mer som om vi har fått privatlektioner. Som mest har vi varit fem deltagare men flera gånger har det bara varit jag och Stefan. Det som jag tycker har varit allra roligast är att få instruktioner. Det var länge sedan som någon berättade för mig hur jag skall göra, som rättar mina fel och ger beröm när det går bra. Vet ni inte vad ni ska göra på fredagkvällarna i höst så är ni välkomna att hänga på. Blötare än så kan inte en fredag bli.

3 kommentarer:

  1. Jag vill också gå på crawlkurs, men inte på fredagskvällar. Vet du om det finns någon annan veckodag?

    SvaraRadera
  2. Kolla med din lokala simhall eller simklubb, både hallarna som simklubbarna brukar ha crawlkurser var för sig. Men det får för din del bli till hösten Säsongen inomhus är snart över. Men kör på.

    Jörgen

    SvaraRadera
  3. Kan en mormor våga anmäla sig till simskola utan att skämmas ihjäl?

    SvaraRadera