måndag 25 april 2011

Nio år & uppkopplad


Grattis Leo på nioårsdagen. Du har blivit en riktig kille. Det är härligt att se att du är lika frejdig som du alltid varit och lika godhjärtad. I går när Cecilia och jag kom i bilen for Leo förbi på sin bike. Vi konstaterade att han ser ut som en buspojke men är så långt från busig som man kan vara.
Farmor kom dagen innan och sov över. På morgonen gick vi upp till Leo och sjöng för honom. Den populäraste presenten var en laptop. Äntligen är Leo med i leken, uppkopplad och klar.


När Leo fyller år så kör vi korvfest. Jag hade köpt korv från Spanien, Tyskland och härlig lammkorv från Gotland. Födelsedagsfesten kunde börja.


Några av festdeltagarna, Flisan, Maria, Grim, Assar och Axl. Vid laptopen i Leos rum satt just Leo och hans kompis Felix.


Leo konstaterade att det är alltid fint väder när han fyller år och det har han rätt i. Vi kan alltid grilla till Leos födelsedag. När Leo föddes var det också en toppenfin dag. Cecilia, stor som ett hus, och jag färdades i gryningen över Skanstullsbron på väg till SÖS. Solen hade gått upp och det gick att se att det skulle bli en varm dag för Leo att komma till världen i. Efter födelsen promenerade jag tillbaka mot Årsta för att hämta en Axl, fem år gammal på dagis. Jag pausade i Årsta vid lunchtid och firade genom att sätta mig på en uteservering och dricka en kall. När Axl och jag kom tillbaka till SÖS låg en nyfödd Leo på Cecilias säng. Axl gjorde några jämfota hopp alldeles för nära Leos huvud, sköt en salva med sin laserpistol i luften och sa, Äh, Jörgen, vi sticker.


Sol, värme och kall öl. Det blir inte bättre.


Thomas, min bror, är inte precis någon frekvent gäst här och därför var det extra roligt att han makade sig hit.


Assar krävde en streetbasket match och så blev det. Kolla in Magic Jörgen!


Grim håller kollen på alla småchippar.


Kolla in Axls försvar. Helt ok för en handbollsspelare.


Farmor har kul.


Tjejerna på lådan.



Och priset till världens bästa nioåring går till Leo. I år blommade Magnolian på Leos födelsedag. Det gjorde den inte förra året. Saknade var Morfar Staffan och Per, Marlene, Anastasia och Andreas. Vi ses om ett år igen. Tack Maria för de fina basketbilderna.

2 kommentarer:

  1. Superbra bilder på Leo men inte på mormor.

    SvaraRadera
  2. :D tänk att sommaren kom på Leos födelsedag :) det var en jätte trevlig dag, det borde vara flera med tanke på att vi är en rätt så stor familj!

    SvaraRadera