måndag 20 september 2010

Valfeber som blev badfeber

Det köas till valstugorna över hela riket så också här i söderförorten. Vem vinner och vem förlorar? Prognoserna har varit ganska tydliga länge. Själv poströstade jag för flera dagar sedan i biblioteket. Det här är dagen efter Felicias kalas och inlägget om just kalaset kommer lite senare i veckan. Cecilia bevakade Miljöpartiet för SRs räkning och själv bevakade jag Leos fotbollsmatch för min och hans räkning. På valdagens eftermiddag stod vi i den lokala idrottsföreningens café och sålde kaffe men ingen korv. Kunderna var lätt räknade och kommersen noll och intet.
Förra vintern har Felicia och Cecilia haft en helt egen aktivitet på söndagarna i form av plask & lek i simhallen. Men nu när politiken upptog Cecilias kväll och större delen av natten fick jag och Leo hänga med på simningen. Hur gick det till och vad skulle vi göra? Jag var lite orolig och glömde helt bort att det fanns en som visste exakt hur allt funkade.


Foto: Pappa. Felicia leker kurragömma med Leo och undra vart han tagit vägen.

Felicia hade full koll och tyckte att det var ganska kul att berätta för mig hur vi skulle göra.
Medan vi tog på oss badkläder så gjorde Cecilia intervju på intervju med olika miljöpartister på deras vaka på Kägelbanan.


Paparazzi: Mattias. Cecilia ställer förmodligen obekväma frågor till Miljöpartiets pressekreterare.

Cecilia har beklagat sig över att Felicia aldrig vill vara med på uppvärmningen. Men nu när det gällde att visa pappa hur allt funkade så körde hon på som om hon aldrig gjort annat.


Foto: Leo. Pappa gör så här...

Det var höga benlyft, crawltag både framåt som bakåt osv. När vi var varma körd vi igång.


Foto: Leo. Ibland flöt hon faktiskt helt själv.

Flytövningar på rygg och på mage, hoppövningar från kanten osv. Kul! Felicia är ungefär två år yngre än de andra barnen men det fungerar bra ändå. En bra dag med en sämre natt - SD kom in i riksdagen.
Det valdistrikt vi tillhör har 1042 valberättigade. Av dem röstade 88.8% vilket är ett högt och bra deltagande.
Att SD fick 5,1% av rösterna vilket motsvarar 52 personer fick i alla fall mig att fundera över vad det är som händer?
i övrigt såg det ut så här i vårt lilla distrikt:

M 45,9%
C 4%
FP 9,2%
KD 4,2%
S 17,8%
V 3,4%
MP 9,3%
SD 5,1%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar