onsdag 3 juli 2013

Klättring med dopp!


Med hela familjen spridd för vinden så passade jag och Flisan på och klättra i två dagar. Cecilia är i Almedalen på Gotland, Axl på Malta och Leo spelar Partille Cup i Göteborg. Vi tillbringade två dagar i skogen med Bosse och Morris. Morris är Bosses hund.


Efter simturen i Ällmorasjön
Första dagen åkte vi ut till Vårdkaseberget på Södertörn. På toppen av berget står faktiskt en autentisk kase med några hundra år på nacken. Till Vårdkaseberget åkte ofta jag och Cecilia på den tiden hon var med och klättrade. Det är ett perfekt berg att ta med ett barn och en hund till med en fantasktisk utsikt över Himmersfjärden. Man ser Skanssundet och långt bort Tullingeslott.


Felicia och Morris

Det var mer eller mindre min första klättring utomhus i år. Tillsammans gick vi bl a Kuling och Dolly en fin stjärnmarkerad 6a+. Jag lyckades flyga av någon meter under toppen men på försök nummer två fick jag till det.


En favoritklipp och ett toppenställe för barn

Felicia var den som tog hand om Morris medan jag och Bosse klätrade
Det här är tredje barnen som hänger med ut i skogen på klättring och det är alltid kul. Dag två lämnade vi södertörn för Brevikshalvön längsta ut på Tyresö. Vi klättrade på lilla Träskberget också det ett bra berg om barn och hundar är med


Bosse knyter in sig och Flisan plockar blåbär
 Skogen var full av blåbär och flisan var blå om både mun och fingrar när vi åkte hem. Hon gillar blåbär den tjejen. trettiometer från klippan ligger Ällmorasjön. En fin lite skogssjö som gjord för några simtag. Jag var återigen en badkruka men det var inte Felicia.


Vår egen sjöjungfu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar