måndag 21 maj 2012

Halör cup - inoffiellt SM i fotboll för 10 åringar!

Tolv spelare och fyra ledare åkte ner till Höllviken intill Skanör och Falsterbo för att spela Halör cup. 112 lag deltog och Leos lag gick hela vägen till sextondelfinal där vi åkte på patrull. Nu vet jag inte exakt vilken placering vi fick men jag skulle gissa på runt tjugonde plats men vi både kunde och skulle varit högre upp. Men bollen är rund och i fotboll precis som i alla andra sporter ges ingen nåd. I tre dagar höll turneringen på. Jag bodde med Leo i Höllviken. Cecilia och Felicia bodde hon Ingela i Lund.



Så här glad var leo när hans lag hade slagit Malmö FF andra lag.

Teori- och taktik genomgång innan match med Micke.

Vi bodde i en skolsal och sov på luftmadrasser. Det funkade bra. I samma skola åt vi frukost, lunch och middag. Tre nätter blev det på madrassen. Leo och jag var ganska glada när vi efter cupen fick sova i egna sängar.

Det är ordning på killarna.

Här peppar vi varandra inför vårt första straffdrama. Efter peppningen sjöng vi tillsammans Shaun Banans låt. Därefter gick  killarna ut och satte tre straffar medan danskarna missade sina.

Mellan macherna softade killarna. Leo spelade DS.

Vi gjorde två utflykter. En gick till ett äventyrsbad och en gick till Smygehuk.

Stenlada vid Smygehuk

Jag vet inte vad det är men det är snyggt

Längre söderut går det inte att komma i Sverige.


Och hör är grabbarna som gjorde det.

1 kommentar: