söndag 8 maj 2011

Pumphelvete!


Tidig morgon i sommarhuset men varför ser jag så bekymrad ut? Inte är det för vädret, det är toppen. Huset eller snarare husen har klarat sig bra över vintern. Inga träd har blåst ner, inga större skador som vi kan se. Och vädret, sa jag det, är toppen och kaffet ok.


Det är det här som är problemet. Inte Felicia som står på brunnslocket utan det vad som finns i den där lilla huset i förgrunden. En pump. I höstas tog jag upp den, tömde den på vatten och ställde in den i boden. Nu i helgen så funkar den inte och när vi ringer pumpmannen så undrar han om den frusit sönder i vinter? Nu är vi vana vid att ha problem med pumpen när vi öppnar upp. Om de inte händer varje år så inträffar det vartannat år. Så det här löser sig nog också. Pumpmannen har massor av göra men kommer förbi när han hinner. Så är det här på landsbygden. Ingen jäkt.


Jag berättade att morgonen var toppen. Men tjatet vara i alla fall detsamma. När skall vi sätta upp studsmattan? Så vi satte upp studsmattan på studs. Nedan är det bara bilder på Leo men även Felicia kan numera göra både ett eller två tricks på studsmattan. Förutom gräsklippningen som Cecilia skötte samt städning och grillning så hann både jag och Cecilia med att premiärspringa våra rundor. naturstig eller sågspån. Den lokala orienteringsklubben skapar löpsträckor som är förlåtande mot åldrande kroppar.


Leo flyger som han vill



Kolla in kroppskontrollen



Och nedslaget. Han landade rätt även om det inte ser så ut här.

1 kommentar:

  1. Coola trixa där Leo! och synd det där med pumpen men det fixar sig:) hälsningar Anastasia :)

    SvaraRadera